Маркетингові інструменти, що змушують переглянути уявлення про маркетинг!
Час від часу одиниці серед маркетологів застосовують маркетингові інструменти, що вражають креативом і розмахом задуму. Однак кожен маркетолог покликаний це робити: дивувати, продавати і захоплювати. Пропонуємо вашій увазі підбірку про маркетингові інструменти від провідного маркетолога нашого часу – Ігоря Мана.
Періодична система елементів маркетингу Манна
Що одразу дивує – так це власна система маркетингових елементів Ігоря Манна, яку він розробляв 15 років. Майже як у Менделеева ? Тільки про маркетинг. В таблиці є блоки і власне елементи з веселими назвами – целі, бренди, невідомі, плюси, мінуси, за якими стоїть корисний і серйозний контент і роки роботи.
Нестандартні інструменти маркетингу – це як раз елемент № 46. )
Нестандартні Маркетингові інструменти ТОП 10:
1. Ambient media
2. Product sitting
3. Crazy PR
4. Сторителлинг
5. Трайвертайзинг
6. Сенситивный маркетинг
7. Identity marketing
8. Dead marketing
9. Inbound-маркетинг
10. Shockvertising
1. Ambient media
Нестандартна реклама, яка проникає в оточення цільової аудиторії. Простіше кажучи, вона встроюється в наше повсякденне життя. І дивиться гарно. І звісно, повідомлення бренду також дуже зрозуміло транслює. Така реклама розміщується на стінах та на дахах будинків, на потягах і в транспорті, в торгових центрах і кінотеатрах, на майданчиках, у сквері та на сходах. Загалом там де є велика к-сть людей.
Здогадались чомупрацює ескалатор? Елементарно, Ватсон: вся справа в батарейках Duracell. 🙂

маркетингові інструменти
2. Product sitting
Перед тим, як вивести продукт на ринок, виробник надсилає зразки споживачам (але обов’язково лідерам думок), щоб дізнатись їхню думку, а потім розповсюджувати його по іншим каналам. Тільки кінцевий споживач дасть справедливий зворотній звязок та вкаже на переваги та недоліки.
Це тест-драйв, але тільки для особливої категорії – для лідерів думок.
3. Crazy PR
Назва говорить сама за себе. Легка (а іноді і о-о-дуже важка) божевільність ідеї – тільки на користь. Беріть будь-яку екстравагантну ідею – і вперед, втілювати в життя. Головне, не переходити межі розумного (і пристойності теж) і простежити за тим, щоб Crazy PR органічно вписувався в позиціонування продукту, послуги або самого бренду.
Яскравий приклад – компанія 3М, виробник надміцного скла. На вулицях Ванкувера встановили конструкції, що викликали жвавий інтерес перехожих: за склом преспокойненько лежав 1 мільйон доларів. Будь-хто міг розбити скло (ха-ха) і забрати гроші.

маркетингові інструменти
4. Сторітеллінг
Задовго до появи першого бізнесу шістьма найсильнішими словами на всіх мовах були: «Дозвольте мені розповісти вам одну історію». Сторітеллінг, або розповідання історій, – інструмент, який надихає, мотивує і, природно, продає. Ось які вам потрібні маркетингові інструменти. Навчіться писати гарні історії.
Якщо ви вмієте перетворювати звичайну історію в грандіозну, змушувати аудиторію сміятися, дивуватися і надихатися, вам не буде рівних.
5. Трайвертайзинг
Ви і самі легко здогадаєтеся, що це за інструмент, коли побачите слово в оригіналі – tryvertising. Розкладіть його на дві частини – і вуаля, сенс виявиться на поверхні. Одне зі значень дієслова try – «пробувати». У цьому вся сіль.
Перш ніж купити щось, потенційний клієнт може познайомитися з товаром ближче – перегорнути книгу, взяти автомобіль на тест-драйв, нанести крапельку духів на шкіру і відчути, як розкриється аромат. Люди більше не хочуть купувати кота в мішку. До того ж такий маркетинговий інструмент підвищить лояльність в рази.
До того ж, це чесно. Якщо людині не потрібен товар, він його не купить і не витратить гроші даремно. А довіра до компанії залишиться.
6. Сенсетивний маркетинг
Впливайте на всі п’ять органів почуттів – і отримаєте результат, який потрібен. З цим інструментом ми зустрічаємося всюди. Ненав’язлива музика в кав’ярнях (швидка або повільна – в залежності від того, як власники хочуть керувати поведінкою відвідувачів), запах свіжої випічки в супермаркеті, що збільшує продажі майже на ⅓, елегантний звук того як закриваються двері BMW – все це приклади сенсетивного маркетингу.

сенсетивний маркетинг – маркетингові інструменти
7. Identity marketing
Трапляється, що бренди зі схожою цільовою аудиторією вибудовують маркетинг так, що самі стають схожими один на одного. Тут на допомогу приходить саме identity marketing – маркетинг, заснований на особливостях бренду. Потрібно показувати клієнтам те, чим ви насправді є. Можна згадати вже обридле до зубовного скреготу слово «унікальність», але тут воно доречно.
У кожної компанії є своє обличчя. Подумайте, чим ви не схожі на інших. І донесіть цю думку до клієнтів.
8. Dead marketing
Зовсім вже нетиповий для нашої країни інструмент. Компанія за свій рахунок доглядає за могилами – тут є і соціальна відповідальність, і маркетинг в чистому вигляді: на кладовище ходить багато людей, і всі вони бачать, яка компанія дбає про минулих клієнтів.
Inbound-маркетинг (або inbound) – це просування сайту компанії або продукту в пошукових системах за допомогою блогу і email-розсилок за рахунок цікавого і корисного для цільової аудиторії контенту. Користувач за допомогою пошукових систем шукає рішення своєї проблеми – і, зацікавившись матеріалами на цю тему, опублікованими в вашому блозі, виходить на вас.
Саме звідси і взялася назва inbound – вхідний маркетинг (іноді його називають залучаючим маркетингом).

Inbound-маркетинг
10. Shockvertising
Тим, хто дружить з англійською, знову простіше інших. Термін походить від двох слів – shock (думаю, переклад не потрібно) і advertising (реклама). Все саме нетипове, непристойне, шокуюче, страхітливе, що викликає негатив (хоча не завжди) і обурення – це і є шокуюча реклама.
Маркетингові інструменти бувають різними. Але головне щоб ті ж самі маркетингові інструменти працювати. Це і є їх головне завдання. Не важливо, що ви використаєте чи шокуючий ролик на ютуб чи цікаву інсталяцію у метро. Маркетингові інструменти добрі ті – які приносять очікуваний результат.